Monday, August 22, 2011

Bush keurde waterboarding persoonlijk goed...

De Amerikaanse oud-president George Bush zegt dat hij persoonlijk toestemming heeft gegeven om drie terreurverdachten te waterboarden. Hij heeft geen spijt.
De Amerikaanse oud-president George Bush zegt dat hij persoonlijk toestemming heeft gegeven om het veronderstelde brein achter de aanslagen van 11 september, Khalid Sheikh Mohammed, te martelen met de 'waterboarding' methode. Bush heeft er geen spijt van, want met de gesimuleerde verdrinking van Mohammed en twee andere verdachten kregen de ondervragers informatie los waardoor terroristische aanslagen in Londen konden worden voorkomen.

"Wij voelden dat hij informatie had over een nieuwe aanslag. Hij zegt 'ik zal met jullie praten als ik mijn advocaat krijg'. Ik zeg: 'welke opties zijn beschikbaar en legaal?'," zo haalde The Times of Londen de woorden van Bush in een interview aan. "Drie mensen werden gewaterboard, en ik ben ervan overtuigd dat door deze beslissing levens zijn gered."

The Times interviewde Bush vanwege de verschijning van diens boek 'Decision points'. Zijn opvolger Barack Obama heeft waterboarden, dat door velen als marteling wordt beschouwd, verboden.

No comments: